Laiha kalansaalis paranee vielä lähivuosina
Rapalan H1-raportti ei tuloksellisesti tarjonnut ilonaiheita ja myös H2 tulee jäämään erittäin vaisuksi. Pidemmällä aikavälillä tuloskasvulla on selkeät askelmerkit jatkua, sillä matka Rapala-brändin ja vapa- ja kelakategorian täyteen potentiaaliin on vielä alussa. Olemme laskeneet etenkin kuluvan vuoden ennusteitamme, mutta tehneet lievempiä leikkauksia lähivuosien ennusteisiin, sillä strategia on edennyt edelleen taustalla. Etenkin pidemmän ajan tuotto-odotus säilyy houkutteleva suhteellisen defensiivisessä osakkeessa. Myös yritysosto-optio antaa Rapalan arvostukselle edelleen tukea.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rapala VMC
Rapala on vuonna 1936 perustettu maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja sekä myyjä. Yhtiön myynti muodostuu konsernin omista tuotteista ja kolmansien osapuolten tuotteiden jakelusta yhtiön globaalin jakeluverkoston läpi. Rapala toimii lähes 40 maassa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.07.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 294,3 | 278,5 | 294,2 |
kasvu-% | 12,63 % | −5,35 % | 5,62 % |
EBIT (oik.) | 32,7 | 16,0 | 27,9 |
EBIT-% (oik.) | 11,11 % | 5,75 % | 9,50 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,25 | 0,47 |
Osinko | 0,15 | 0,10 | 0,20 |
Osinko % | 1,72 % | 4,48 % | 8,97 % |
P/E (oik.) | 19,09 | 8,75 | 4,78 |
EV/EBITDA | 9,02 | 6,71 | 3,88 |