Usein kysytyt kysymykset
Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit olla meihin sähköpostilla yhteydessä info@inderes.fi.
Mikä on Inderes?
Inderesin tehtävä on yhdistää pörssiyhtiöt ja sijoittajat. Asiakkainamme on noin 400 pörssiyhtiötä, jotka haluavat palvella omistajiaan ja sijoittajayhteisöä tarjoamalla parempaa sijoittajaviestintää. Sijoittajayhteisöömme kuuluu noin 70 000 aktiivista osakesijoittamisesta kiinnostunutta jäsentä.
Yhteiskunnallisena tavoitteenamme on demokratisoida tieto finanssimarkkinoilla, jotta kaikilla olisi tiedon puolesta yhtäläiset mahdollisuudet sijoittaa ja säästää omaan tulevaisuuteensa.
Rakennamme pörssiyhtiöiden tarpeisiin ratkaisuja, joiden avulla voidaan tehdä vaivatonta, tehokasta ja oikeat kohderyhmät tavoittavaa sijoittajaviestintää. Liikevaihdostamme suurin osa muodostuu pörssiyhtiöasiakkailta, joille tarjottavia päätuotteitamme ovat Tilausanalyysi, Virtuaalitapahtumaratkaisut (Flik) sekä Teknologia- ja IR-ratkaisut.
Sijoittajayhteisölle tarjoamme palveluita, joiden avulla yhteisön jäsenet voivat kehittyä paremmiksi sijoittajiksi, verkostoitua muiden sijoittajien kanssa sekä saada ajantasaista tietoa sijoituspäätösten tueksi. Tavoitteena on pitää sijoittajayhteisölle sen sijoittajapalvelut ilmaisina tai saavutettavissa matalaa kustannusta vastaan.
Mikä on Inderes Free -tili?
Maksuttomalla Inderes Free -tilillä kuulut Inderesin yhteisöön ja saat Helsingin pörssin suosituimman päivittäisen aamukatsauksen, analyytikon kommentit ja suositukset käyttöösi. Lisäksi pääset lukemaan Inderesin laajat raportit yhtiöistä, käyttämään Inderesin audiosovellusta sekä voit seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä ja keskusteluita Foorumilla.
Mikä on Inderes Premium -tili?
Inderes Premium -tilillä saat käyttöösi kaikki Inderesin analyysit, sisällöt ja sijoittajan työkalut osakepoimintaan. Analyysitiimimme on Suomen suurin ja seuraamme yli 160 pörssiyhtiötä Pohjoismaissa. Tarkemmat tiedot Premium-tilistä löydät Premium-sivulta.
Onko Inderes Premium verovähennyskelpoinen?
Inderes Premiumia voi hyödyntää sijoitustoiminnan verovähennyksessä. Lue lisää sijoitustoimintaan liittyvien kulujen vähentämisestä verottajan sivuilta.
Miten usein analyysiä päivitetään?
Analyysiä päivitetään, jos osakkeen hinta muuttuu merkittävästi suhteessa tavoitehintaan, tai yhtiöstä (tai markkinasta) ilmenee uutta tietoa, joka pitää ottaa huomioon analyysissä. Käytännössä analyysi päivittyy vähintään 2–4 kertaa vuodessa tulosten yhteydessä, mutta useimmissa tapauksissa huomattavasti useammin.
Miten vaihdan maksukortin?
Uusilla Stripen kautta tehtävillä tilauksilla maksukortin päivittäminen onnistuu hallitsemalla tilausta Premium-sivulla. Vanhoissa tilauksissa maksukortin vaihtaminen kesken tilauskauden ei ole mahdollista, mutta pystyt päivittämään korttitiedot uutta tilausta tehdessäsi. Näissä tapauksissa voit mennä vanhalle Profiili-sivulle, josta löydät tilauksesi. Tilaus tulee lopettaa Peruuta tilaus -toiminnolla, jolloin lukuoikeutesi jatkuu aina seuraavaan tilauskauteen saakka. Tämän jälkeen voit tehdä uudella kortilla uuden tilauksen.
Miten vaihdan salasanani?
Pystyt vaihtamaan salasanasi kirjautumissivulla "Unohditko salasanasi" -toiminnolla. Syötä kenttään käyttäjätunnuksesi eli palveluun rekisteröimäsi sähköposti. Palvelu lähettää sinulle automaattisesti salasanan uusimislinkin sähköpostiisi. Huomioithan, että linkki on voimassa 15 minuuttia.
Miten linkitän Nordnetin kautta ostetun Premium-tilauksen Inderes-tiliini?
Kirjaudu ensin ulos inderes.fi:stä ja jos olet kirjautuneena vanhalle sivustolle, niin kirjaudu ulos myös classic.inderes.fi:stä.
Tämän jälkeen tarkista, että sinulla on Inderes Premium ostettuna Nordnetissä. Myös Private Banking asiakkaat "ostavat" Premium-tuotteen 0 € hintaan.
Tämän jälkeen sinun tulee linkittää Nordnet-tilauksesi Inderes-käyttäjääsi. Voit tehdä sen tämän linkin kautta. Kyseinen linkki löytyy myös Premiumin tilaussivulta.
Miten saan Premium-tilauksen Osakesäästäjien jäsenetuhintaan?
Mistä löydän Premium-tilauksen kuitin?
Kuitit löydät oman käyttäjätilisi tiedoista täältä.
Miten irtisanon Premium-tilauksen?
Tilaustasi voit hallita Premium-sivultamme. Sinun tulee ensin kirjautua käyttäjätiliisi inderes.fi:ssä. Jos olet hankkinut Premiumin uuden sivuston kautta, pystyt muokkaamaan ja perumaan tilauksen suoraan edellä olevan linkin kautta.
Jos olet tilannut Premiumin vanhan Inderesin sivun kautta, pystyt hallitsemaan tilausta täällä. Voit tämän jälkeen irtisanoa Premium-tilauksen kohdasta painamalla "Peruuta Premium-tilaus" linkkiä. Vieressä näkyy myös milloin tilauksesi päättyy.
Jos olet hankkinut Premium-jäsenyyden Nordnetin yhteistyökampanjan kautta, sinun tulee tehdä irtisanominen Nordnetissä.
Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten päivitän vanhan osoitteeni uuteen?
Pystyt vaihtamaan sähköpostiosoitteesi kirjautumalla palveluun sisään ja siirtymällä sitten käyttäjätietoihisi. Pääset myös suoraan käyttäjätilisi asetuksiin seuraavasta linkistä.
Miten tilaan Aamukatsauksen sähköpostiini?
Pystyt tilaamaan Aamukatsauksen sähköpostiisi käyttäjätilisi asetuksista kohdasta "Uutiskirje". Voit tilata Aamukatsauksen tältä välilehdeltä valitsemalla Aamukatsauksen ja päivittämällä tilauksen.
Miten lopetan sähköposti-ilmoitukset ja Aamukatsauksen tilauksen?
Pystyt peruuttamaan sähköposti-ilmoitukset sekä Aamukatsauksen tilauksen käyttäjätilisi asetuksista.
Jos et halua ollenkaan sähköposti-ilmoituksia, voit mennä "Ilmoitukset" -välilehdelle ja jättää EMAIL-sarakkeen ruudut tyhjäksi.
Aamukatsauksen peruuttaminen tapahtuu "Uutiskirje" välilehdessä jättämällä Aamukatsaus-ruudun tyhjäksi ja painamalla "Päivitä tilaus".
Miten poistan Inderes-tilin?
Mikäli haluat, että Inderes-tilisi poistetaan, lähetäthän meille tästä pyynnön osoitteeseen info@inderes.fi.