Rapala VMC päivittää segmenttiraportointiaan
RAPALA VMC OYJ, Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot, 12.12.2024 klo 17 EET
Rapala VMC:n yhtenä strategisena tavoitteena on ollut lisätä ketteryyttä kaikilla operatiivisilla tasoilla. Johtamismallin muutoksista johtuen Rapala VMC päivittää IFRS-standardien mukaista segmenttiraportointiaan. Joulukuusta 2024 alkaen raportointisegmentit "konsernin tuotteet" ja "kolmansien osapuolien tuotteet" poistuvat. Päivityksen myötä Rapalan VMC:n toimintasegmentti on konsernitaso, ja kannattavuutta esitetään jatkossa konsernitasolla. Muutos yhdenmukaistaa raportoinnin nykyisen liiketoimintamallin kanssa.
Uutta raportointirakennetta käytetään Rapala VMC:n tammi–joulukuu 2024 kattavassa koko vuoden talousraportissa.
Rapala VMC Oyj
Lars Ollberg
Toimitusjohtaja
Lisätietoja antaa Tuomo Leino, sijoittajasuhteet (+358 9 7562 540)
Rapala VMC Oyj lyhyesti
Rapala VMC -konserni on maailman johtava kalastusvälineyritys ja globaali markkinajohtaja uistimissa, kolmihaarakoukuissa ja kalastukseen liittyvissä veitsissä ja työkaluissa. Konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja Rapala VMC:n jakeluverkosto on alan kattavin. Päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa ja Isossa-Britanniassa. Rapala VMC -konsernin brändiportfolioon kuuluu alan johtava brändi, Rapala, ja muita maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten VMC, Sufix, 13 Fishing sekä Okuma Euroopassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 222 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 1 400 henkilöä noin 40 maassa. Rapala VMC Oyj:n osakkeella on käyty kauppaa Nasdaq Helsingissä vuodesta 1998.