Muutosprosessi etenee asteittain
Vakavarainen Ilkka-Yhtymä on nostanut digitaalisten liiketoimintojen merkittävän kasvattamisen strategiansa keskiöön vastauksena perinteistä mediaa ravistelevaan murrokseen. Liiketoiminnan painopisteen muutos on vielä kesken ja odotamme yhtiön kiihdyttävän sitä yritysostoilla. Tähän yhtiöllä on selkeät askelmerkit, mutta muutos tapahtuu asteittain. Odotamme epäorgaanisen kasvun purkavan osien summa -laskelmassa piilevää arvoa tarjoten riskitasoon nähden varsin hyvän tuotto-odotuksen keskipitkälle aikavälille.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Ilkka
Ilkka-konserni muodostuu kahdesta liiketoiminta-alueesta: markkinointi- ja teknologiapalvelut ja mediapalvelut. Markkinointi- ja teknologiapalvelut koostuvat yrityksistä, jotka ovat erikoistuneet digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja viestinnän palveluihin sekä näitä tukeviin teknologioihin. Mediapalvelut koostuvat maakunta-, paikallis- ja kaupunkimedioista, jotka tarjoavat sisältöä ja palveluita kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Ilkan päämarkkina-alue on Suomi, mutta teknologiapalveluiden osalta se toimii myös kansainvälisesti Liana Technologiesin ja Ungappedin kautta. Lisäksi Ilkalla on merkittävä omistus Alma Mediasta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut07.10.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 45,8 | 49,5 | 49,6 |
kasvu-% | 25,76 % | 8,03 % | 0,29 % |
EBIT (oik.) | 1,8 | 1,3 | 1,6 |
EBIT-% (oik.) | 3,86 % | 2,63 % | 3,19 % |
EPS (oik.) | 0,24 | 0,20 | 0,18 |
Osinko | 0,30 | 0,20 | 0,22 |
Osinko % | 7,14 % | 6,47 % | 7,12 % |
P/E (oik.) | 17,64 | 15,59 | 17,49 |
EV/EBITDA | 3,81 | 9,67 | 8,19 |