Rebl Groupin yhteistyö Tokmannin kanssa syvenee
Aiemmin aloitettu yhteistyö sai eilen jatkoa, kun Rebl Group tiedotti syventäneensä asiakassuhdetta Pohjoismaiden suurimman halpakauppayhtiö Tokmannin kanssa. Monivuotisella yhteistyöhankkeella Rebl parantaa Tokmannin markkinoinnin informaatiologistiikkaa niin prosessien kuin Tokmannin medioiden tehokkaan käytön osalta. Uutisella ei ole välitöntä vaikutusta ennusteisiimme, jotka odottavat sekä Digitaalisen liiketoiminnan että Näkyvyysliiketoiminnan liikevaihdon kääntyvän kasvuun vuonna 2025.
Tukea etunenässä Digitaalisiin palveluihin
Kehityshankkeen kohteena on Tokmannin markkinoinnin informaatiologistiikan muutoshanke, jonka päämääränä on markkinoinnin prosessien, työkalujen ja datavirtojen johtaminen kokonaisuutena, sekä Tokmannin omistamien medioiden maksimaalinen hyödyntäminen. Kokonaisuuden hallintaan käytetään Reblin kehittämää jatkuvalaskutteista MiM Cloud -ratkaisua. Jatkuvalaskutteisen liikevaihdon lisäksi Rebl tulee arviomme mukaan saamaan projektiluonteista laskutusta pitkin yhteistyön etenemistä ja mahdollisesti lisäarvoon perustuvaa lisälaskutusta. Monivuotinen yhteistyö tukee ensi sijassa yhtiön Digitaalista liiketoimintaa, mutta arviomme mukaan Tokmannin todennäköisesti lisääntyvä myymälämarkkinointi (retail media) tarjoaa myös Näkyvyysliiketoiminnalle kasvumahdollisuuksia.
Uutisella ei ole välitöntä vaikutusta ennusteisiimme, jotka odottavat sekä Digitaalisen liiketoiminnan että Näkyvyysliiketoiminnan liikevaihdon kääntyvän kasvuun vuonna 2025. Uutinen kuitenkin viestii yhtiön tulovirtojen muokkauksen etenevän oikeaan suuntaan, ja Tokmanni tarjoaa referenssimielessä Reblille etulyöntiasemaa tuleviin MiM-ratkaisujen sopimusneuvotteluihin. Lisäksi Tokmanni on asiakasprofiililtaan Rebl Groupille suotuisa, sillä se omaa voimakasta vauhtia kasvavan myymäläverkoston Pohjoismaissa eivätkä sen pitkän aikavälin tavoitteet rajoitu nykyisiin Suomen, Ruotsin ja Tanskan markkinoihin.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rebl Group
Rebl Group on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kolmesta liiketoimintaosasta, painoliiketoiminnasta, näkyvyysratkaisuista ja digitaalisesta liiketoiminnasta, koostuva konserni. Perinteisen painoratkaisujen sijaan yhtiö pyrkii jatkossa toimittamaan kokonaisvaltaisia, liiketoiminta-aluerajat ylittäviä, ratkaisuja asiakkaidensa markkinoinnin tarpeisiin.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut18.11.2024
2023 | 24e | 25e |
---|
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 133,9 | 114,5 | 108,7 |
kasvu-% | 0,3 % | −14,5 % | −5,1 % |
EBIT (oik.) | −0,3 | −1,5 | −1,5 |
EBIT-% (oik.) | −0,2 % | −1,3 % | −1,4 % |
EPS (oik.) | −0,27 | −0,26 | −0,24 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | - | - |
EV/EBITDA | 7,90 | 2,53 | 5,68 |
