Rebl Groupille merkittävä strateginen edistysaskel
Rebl Group kertoi toteuttaneensa ensimmäisen suuren mittakaavan markkinointitiedon informaatiologistiikan -ratkaisun (MiM) Pohjoismaiden suurimmalle halpakauppayhtiö Tokmannille yhdessä kumppani Tonecon kanssa. Toteutus on osa Reblin uutta strategiaa, jossa se pyrkii asemoitumaan asiakkaan kokonaisvaltaiseksi markkinoinnin kumppaniksi. Arviomme mukaan toteutus on avaus asiakassuhteeseen, jonka uskomme tulevaisuudessa syventyvän, mikäli ratkaisu osoittautuu Tokmannille arvoa luovaksi.
Sopimus kerryttää jatkuvaa liikevaihtoa vuonna 2025
Reblin ja Tonecon ratkaisu automatisoi tekoälyratkaisulla Tokmannin mainostuotannon markkinointisuunnitelmasta valmiiksi kaupoissa esitettäviksi äänimainoksiksi, joka käsityksemme mukaan tarjoaa Tokmannille kustannussäästöjä. Ratkaisu on arviomme mukaan osa suurempaa kokonaisuutta, jota jatkossa saatetaan hyödyntää myös muilla mainonnan alustoilla (esim. myymälänäytöt). Uusi tekoälyratkaisu otetaan asteittain käyttöön Tokmannin toimipisteissä vuoden 2025 alusta alkaen. Arviomme mukaan Rebl tulee saamaan projektiluonteista liikevaihtoa jo Q4’24:llä, mutta pistemäisiä ratkaisuja kannattavamman jatkuvan liikevaihdon laskutus tulee alkamaan vasta toteutuksen käytön alkaessa. Uutisella ei ole vaikutusta lyhyen tähtäimen ennusteisiimme, jotka odottavat sekä Digitaalisen liiketoiminnan että Näkyvyysliiketoiminnan liikevaihdon kääntyvän kasvuun 2025. Uutinen kuitenkin viestii yhtiön tulovirtojen muokkauksen etenevän oikeaan suuntaan, ja Tokmanni tarjoaa referenssimielessä Reblille etulyöntiasemaa tuleviin MiM-ratkaisujen sopimusneuvotteluihin.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rebl Group
Rebl Group on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kolmesta liiketoimintaosasta, painoliiketoiminnasta, näkyvyysratkaisuista ja digitaalisesta liiketoiminnasta, koostuva konserni. Perinteisen painoratkaisujen sijaan yhtiö pyrkii jatkossa toimittamaan kokonaisvaltaisia, liiketoiminta-aluerajat ylittäviä, ratkaisuja asiakkaidensa markkinoinnin tarpeisiin.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut18.11.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 133,9 | 114,5 | 108,7 |
kasvu-% | 0,30 % | −14,51 % | −5,08 % |
EBIT (oik.) | −0,3 | −1,5 | −1,5 |
EBIT-% (oik.) | −0,19 % | −1,30 % | −1,39 % |
EPS (oik.) | −0,27 | −0,26 | −0,24 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | - | - |
EV/EBITDA | 7,90 | 2,50 | 5,62 |