Voittavilla brändeillä uuteen kasvuvaiheeseen
Fiskarsin sijoitustarina on edennyt kiinnostavaan taitekohtaan, kun uudella strategiakaudella painotetaan kasvua ja hyvälle tasolle nousseen operatiivisen kannattavuuden lisäksi pitkään tuloskuntoa nakertaneiden kertaluonteisten kulujen odotetaan päättyvän. Haluamme yhtiöltä lisää näyttöjä ennen kuin olemme vakuuttuneita uuden strategiakauden taloudellisten tavoitteiden saavuttamisesta, mutta kunnianhimoiset tavoitteet ja vahvat suoritukset uuden johdon alla antavat rohkaisevia signaaleja sijoittajille.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut28.12.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 116,2 | 1 229,1 | 1 199,4 |
kasvu-% | 2,36 % | 10,12 % | −2,42 % |
EBIT (oik.) | 109,1 | 154,1 | 150,3 |
EBIT-% (oik.) | 9,77 % | 12,54 % | 12,53 % |
EPS (oik.) | 0,97 | 1,21 | 1,45 |
Osinko | 0,60 | 0,80 | 0,95 |
Osinko % | 4,01 % | 5,38 % | 6,38 % |
P/E (oik.) | 15,52 | 12,30 | 10,24 |
EV/EBITDA | 7,32 | 6,39 | 5,72 |