Vakaata vauhtia vastatuulessakin
Alma Median Q1-raportin kokonaiskuva oli varsin neutraali, sillä Q1-luvut vastasivat hyvin odotuksiamme ja myös kuluvan vuoden ohjeistus toistettiin odotuksiemme mukaisesti. Tätä taustaa vasten emme ole tehneet kuluvan tai lähivuosien ennusteisiimme olennaisia muutoksia. Lyhyellä tähtäimellä yhtiö kärsii markkinan tahmeudesta, mutta yhtiön joustava kustannusrakenne antaa edellytykset puolustaa tulostasoa ennen kasvun piristymistä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.04.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 304,9 | 307,4 | 313,0 |
kasvu-% | −1,28 % | 0,85 % | 1,80 % |
EBIT (oik.) | 73,6 | 72,2 | 74,7 |
EBIT-% (oik.) | 24,13 % | 23,50 % | 23,86 % |
EPS (oik.) | 0,66 | 0,63 | 0,65 |
Osinko | 0,45 | 0,46 | 0,47 |
Osinko % | 4,69 % | 4,16 % | 4,25 % |
P/E (oik.) | 14,64 | 17,65 | 16,92 |
EV/EBITDA | 10,21 | 12,07 | 11,27 |