Uskomme kasvutrendin jatkuvan
Marimekko on pystynyt säilyttämään liikevaihdon kasvussa ja kannattavuuden hyvänä myös nykyisessä heikommassa markkinatilanteessa. Ennustamme yhtiön jatkavan liikevaihdon kasvua ja kannattavuuden paranevan tulevina vuosina.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut25.03.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 174,1 | 180,4 | 194,1 |
kasvu-% | 4,57 % | 3,59 % | 7,60 % |
EBIT (oik.) | 32,0 | 33,0 | 37,2 |
EBIT-% (oik.) | 18,38 % | 18,29 % | 19,18 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,63 | 0,71 |
Osinko | 0,37 | 0,45 | 0,60 |
Osinko % | 2,78 % | 3,95 % | 5,27 % |
P/E (oik.) | 22,31 | 18,07 | 16,06 |
EV/EBITDA | 13,23 | 10,56 | 9,40 |