Tulos rakenteellisella kasvutrendillä
Fiskars on mielestämme saanut valmiiksi pitkän muutoksensa puhtaaksi kuluttajatuoteyhtiöksi ja sen kannattavuus on jo nyt rakenteellisesti historiallisia tasoja parempi. Uskomme nykyisen strategian tukevan kasvua ja kannattavuuden parantumista 2024-25, mutta tämä vuosi jää ohjeistuksen mukaisesti viime vuotta heikommaksi.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.03.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 248,4 | 1 187,1 | 1 260,2 |
kasvu-% | −0,47 % | −4,91 % | 6,16 % |
EBIT (oik.) | 151,0 | 135,4 | 157,3 |
EBIT-% (oik.) | 12,10 % | 11,41 % | 12,48 % |
EPS (oik.) | 1,42 | 1,20 | 1,43 |
Osinko | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Osinko % | 5,20 % | 5,30 % | 5,43 % |
P/E (oik.) | 10,83 | 12,59 | 10,55 |
EV/EBITDA | 8,08 | 7,44 | 6,18 |