Segmenttirakenteen muutos ennusteisiin
Alma Media julkistaa Q1-raporttinsa ensi perjantaina noin klo 08.00. Ennustamme yhtiön operatiivisen tuloksen laskeneen lievästi vertailukaudesta vaisumpaa markkinaympäristöä mukaillen. Odotamme yhtiön toistavan kuluvalle vuodelle annetun ohjeistuksensa, mitä myös konsensusodotukset odottavat. Olemme päivittäneet ennusteemme huomioimaan yhtiön tekemän segmenttirakenteen muutoksen, mutta lähivuosien tulosennusteemme ovat käytännössä ennallaan.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.02.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 304,9 | 308,1 | 314,0 |
kasvu-% | −1,27 % | 1,04 % | 1,92 % |
EBIT (oik.) | 73,6 | 73,1 | 76,0 |
EBIT-% (oik.) | 24,15 % | 23,73 % | 24,22 % |
EPS (oik.) | 0,66 | 0,62 | 0,67 |
Osinko | 0,45 | 0,46 | 0,47 |
Osinko % | 4,69 % | 4,16 % | 4,25 % |
P/E (oik.) | 14,62 | 17,71 | 16,58 |
EV/EBITDA | 10,20 | 11,68 | 11,06 |