Koukussa käänteeseen
Rapalan tuloskasvulla on kaikki edellytykset jatkua lähivuosina huolimatta kalastusbuumin hidastumisesta, sillä matka Rapala-brändin ja vapa- ja kelakategorian täyteen potentiaaliin on vielä alussa. Olemme laskeneet hieman ennusteitamme leikattuamme niitä selvästi Venäjän markkinan osalta, jonka merkitys Rapalalle on viime vuosina ollut verrattain rajallinen. Muutosten myötä kuluvan vuoden tuloskasvu hidastuu, mutta etenkin pidemmän ajan tuotto-odotus säilyy houkutteleva (20 %/v) suhteessa maltilliseen riskiprofiilin. Myös yritysosto-optio antaa Rapalan arvostukselle tukea.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rapala VMC
Rapala on vuonna 1936 perustettu maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja sekä myyjä. Yhtiön myynti muodostuu konsernin omista tuotteista ja kolmansien osapuolten tuotteiden jakelusta yhtiön globaalin jakeluverkoston läpi. Rapala toimii lähes 40 maassa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut11.04.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 294,3 | 291,7 | 298,9 |
kasvu-% | 12,63 % | −0,89 % | 2,46 % |
EBIT (oik.) | 32,7 | 30,5 | 32,5 |
EBIT-% (oik.) | 11,11 % | 10,44 % | 10,87 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,49 | 0,55 |
Osinko | 0,15 | 0,20 | 0,30 |
Osinko % | 1,72 % | 9,13 % | 13,70 % |
P/E (oik.) | 19,09 | 4,51 | 4,01 |
EV/EBITDA | 9,02 | 3,54 | 3,29 |