Juhlavuonna nähdään myös kovat tulosbileet
Marimekon Q1 ylitti selvästi vertailukauden ja markkinaodotukset. Yhtiö nosti viime viikolla vuoden 2021 tulosohjeistustaan, mikä yhdessä vahvan Q1 raportin kanssa sai meidät nostamaan vuoden 2021 liikevoittoennustettamme 14 %. Marimekko brändillä on nyt vahva vetovoima kuluttajien keskuudessa ja yhtiön kilpailukyky on saatu nostettua erinomaiselle tasolle . Alkuvuosi oli erittäin lupaava ja odotamme yhtiön tekevän 70 vuotisjuhlansa kunniaksi yhtiön historian vahvimman tuloksen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut21.05.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 123,6 | 142,9 | 155,5 |
kasvu-% | −1,48 % | 15,68 % | 8,79 % |
EBIT (oik.) | 20,2 | 23,6 | 23,0 |
EBIT-% (oik.) | 16,32 % | 16,53 % | 14,79 % |
EPS (oik.) | 1,80 | 2,25 | 2,18 |
Osinko | 1,00 | 1,60 | 1,60 |
Osinko % | 2,20 % | 13,94 % | 13,94 % |
P/E (oik.) | 25,32 | 5,11 | 5,26 |
EV/EBITDA | 11,48 | 2,41 | 2,29 |