Hyvä tuotto-odotus houkuttelee edelleen

Alma Median digiliikevaihdon kasvu on hidastunut taloussyklin kypsyessä ja painetun median rakenteellinen lasku jatkuu voimakkaana, mutta yhtiöllä on rakennejärjestelyjen tuoman tehokkuuden kasvun sekä parantuvan liiketoimintamixin myötä hyvät edellytykset kohtuulliseen tuloskasvuun myös lähivuosina. Lisäksi käytännössä nettovelaton tase ja vahva kassavirta mahdollistavat vahvan osinkotuoton sekä yritysostot.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut22.11.2019
2018 | 19e | 20e |
---|
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 343,3 | 342,9 |
kasvu-% | −3,4 % | −3,2 % | −0,1 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 62,2 | 66,6 |
EBIT-% (oik.) | 16,2 % | 18,1 % | 19,4 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,52 | 0,55 |
Osinko | 0,35 | 0,40 | 0,44 |
Osinko % | 6,3 % | 3,4 % | 3,7 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 22,47 | 21,48 |
EV/EBITDA | 8,03 | 13,40 | 11,31 |
