Learningin vahva arvonluontikyky avainroolissa
Sanoma on tehnyt vuosina 2019-2020 merkittäviä yritysjärjestelyjä, joiden myötä yhtiön arvonluonnin painopiste on siirtynyt defensiiviseen, erittäin kannattavaan ja vakaat kasvunäkymät omaavaan Learning-liiketoimintaan. Medialiiketoiminta kärsii lyhyellä aikavälillä voimakkaasti koronan vaikutuksista, mutta digitaalisten tilaustuottojen kasvaessa myös medialiiketoiminnasta on tulossa pidemmällä tähtäimellä entistä vakaampaa ja kannattavampaa toimintaa. Näkemyksemme mukaan Sanoma selviää koronashokista kohtuullisin vaurioin ja osakkeen tuotto-odotus on pitkän aikavälin potentiaaliin, normalisoituun tulokseen ja vahvaan osinkovirtaan nähden houkutteleva.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut29.05.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 913,2 | 1 065,1 | 1 157,6 |
kasvu-% | −30,58 % | 16,64 % | 8,68 % |
EBIT (oik.) | 124,1 | 130,2 | 157,1 |
EBIT-% (oik.) | 13,59 % | 12,22 % | 13,57 % |
EPS (oik.) | 0,49 | 0,62 | 0,71 |
Osinko | 0,50 | 0,52 | 0,54 |
Osinko % | 5,29 % | 7,40 % | 7,68 % |
P/E (oik.) | 19,42 | 11,31 | 9,95 |
EV/EBITDA | 9,04 | 5,37 | 4,36 |