Robokommentti Remedy Entertainment Oyj:n Q3-tuloksesta
Tämä on roboanalyytikon kirjoittama pikakommentti, joka pohjautuu yhtiön julkaisemaan tulokseen ja Inderesin analyytikon ennakkokommenttiin. Huomioithan, että robokommentti on tuotettu automaattisesti käyttäen OpenAI:n o1-preview-tekoälymallia ja se saattaa sisältää virheitä.
Remedy Entertainment Oyj on julkaissut tammi-syyskuun 2024 liiketoimintakatsauksensa, joka osoittaa merkittävää liikevaihdon kasvua ja odotettua parempaa kannattavuutta. Yhtiö antoi myös lisätietoja tulevien peliprojektiensa etenemisestä sekä tarkensi strategisia valintojaan itsejulkaisun suhteen Control-pelibrändin osalta.
-
Liikevaihto: Yhtiön liikevaihto kasvoi 128,6 % edellisvuodesta 17,9 miljoonaan euroon, ylittäen selvästi analyytikon odotuksen 14,2 miljoonaa euroa (+82 %). Kasvu johtui pääosin Control 2:een liittyvästä Annapurnan kertamaksusta sekä kasvaneista kehitysmaksuista Max Payne 1&2 Remakesta ja Control 2:sta, kuten analyytikko ennusti.
-
Liikevoitto: Yhtiön liikevoitto oli 2,4 miljoonaa euroa, kun analyytikko odotti lievästi positiivista 0,2 miljoonan euron liikevoittoa. Liikevoitto ylitti siis odotukset merkittävästi. Parannus johtui kasvaneista kehitysmaksuista ja mahdollisesti korkeammista aktivoiduista kehitysmenoista, mikä on linjassa analyytikon ennusteen kanssa.
-
Alan Wake 2:n myynti: Yhtiö ilmoitti, että vuosineljänneksen päättyessä Alan Wake 2 oli kattanut suurimman osan kehitys- ja markkinointikuluistaan. Analyytikko odotti yhtiön vahvistavan, että peli on kattanut kaikki kulunsa, mikä mahdollistaisi merkittävät rojaltitulot Q4:stä alkaen. Yhtiö ei kuitenkaan vielä vahvistanut, että peli olisi täysin kattanut kulunsa, joten merkittävien rojaltituottojen alkaminen saattaa viivästyä hieman odotetusta.
-
Näkymien tarkennus: Yhtiö säilytti näkymänsä vuodelle 2024 ennallaan, mutta antoi lisätietoa itsejulkaisupäätösten vaikutuksista. Päätökset julkaista Control 2 ja FBC: Firebreak itse johtavat lyhyellä aikavälillä vähäisempiin kehitysmaksuihin, mutta pidemmällä aikavälillä suurempaan arvoon. Yhtiö odottaa edelleen liikevaihdon kasvavan ja liikevoiton paranevan, mutta pysyvän negatiivisena vuonna 2024. Näin ollen yhtiö antoi analyytikon toivomaa lisätietoa ja tarkennuksia näkymiinsä.
-
Tulevaisuuden hankkeiden eteneminen: Yhtiö tarjosi kattavia kommentteja tulevien peliprojektiensa etenemisestä. FBC: Firebreak julkistettiin virallisesti, ja kerrottiin sen olevan täydessä tuotannossa tavoitteenaan julkaisu vuonna 2025. Control 2 etenee hyvin tuotantovalmisteluvaiheessa, ja täysi tuotanto alkaa suunnitellusti vuoden 2025 aikana. Max Payne 1&2 Remake etenee tasaisesti täydessä tuotannossa, saavutetaan tärkeitä merkkipaaluja. Yhtiö vastasi näin analyytikon kiinnostukseen tulevien hankkeiden etenemisestä ja niiden vaikutuksesta tuleviin tuloksiin.
Löysitkö virheen tai haluatko antaa palautetta robokommenteista? Voit tehdä sen oheisen lomakkeen kautta: https://forms.office.com/e/r6DXci48P9
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut04.09.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 33,9 | 60,8 | 57,6 |
kasvu-% | −22,15 % | 79,18 % | −5,32 % |
EBIT (oik.) | −28,6 | 5,4 | −3,4 |
EBIT-% (oik.) | −84,37 % | 8,83 % | −5,84 % |
EPS (oik.) | −1,68 | 0,33 | −0,20 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | 40,38 | - |
EV/EBITDA | - | 18,35 | 112,07 |