Marimekolta jälleen uusi yhteistyömallisto
Marimekko tiedotti tiistaina uudesta yhteistyömallistosta luksusbrändi Mansur Gavrielin kanssa. Kyseessä on yhtiöiden ensimmäinen yhteistyömallisto ja se tulee kuluttajien saataville kesällä 2022. Mallisto on saatavilla rajoitetun ajan ja sen kysyntä tulee arviomme mukaan olemaan muiden Marimekon rajoitettujen mallistojen tapaan erittäin vahvaa.
Lisensointi on Marimekolle todella hyväkatteista liiketoimintaa ja tukee yhtiön kannattavuutta. Mielestämme tulosvaikutusta tärkeämpää on kuitenkin merkittävien kansainvälisten yhteistyökumppaneiden mukanaan tuoma brändin tunnettavuuden kasvu, mikä tukee suoraan yhtiön kansainvälistä kasvustrategiaa. Pidämme tiedotetta lievästi positiivisena Marimekon kannalta, mutta se ei aiheuta tarvetta muutoksiin ennusteissamme. Edelleen hyvin ajankohtainen Marimekon laaja raporttimme on luettavissa täältä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut13.04.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 152,2 | 167,5 | 182,7 |
kasvu-% | 23,19 % | 10,02 % | 9,10 % |
EBIT (oik.) | 31,2 | 31,4 | 33,8 |
EBIT-% (oik.) | 20,53 % | 18,74 % | 18,48 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,60 | 0,64 |
Osinko | 0,72 | 0,38 | 0,44 |
Osinko % | 4,25 % | 2,71 % | 3,14 % |
P/E (oik.) | 28,21 | 23,44 | 21,75 |
EV/EBITDA | 15,33 | 12,77 | 11,91 |