Strategian hedelmiä aletaan poimia tänä vuonna
H2-tulos oli linjassa odotuksiimme ja yhtiön strategia ja peliprojektit etenevät yhä suunnitellusti. Yhtiö on rakentanut onnistuneesti vuodet 2017-2018 moniprojektimalliin nojaavaa kasvustrategiaansa pitäen samalla tuloksensa lievästi positiivisena. Tänä vuonna strategian hedelmiä päästään ensimmäisen kerran poimimaan Control-pelin arviomme mukaan H2’19:lla tapahtuvan julkaisun myötä. Strategian edistyminen on alkanut heijastua myös yhtiön osakekurssiin ja mielestämme yhtiön selkein aliarvostus on jo purkaantunut.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut13.02.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 20,1 | 31,2 | 33,3 |
kasvu-% | 17,35 % | 54,87 % | 6,57 % |
EBIT (oik.) | 0,6 | 7,6 | 7,9 |
EBIT-% (oik.) | 3,02 % | 24,21 % | 23,69 % |
EPS (oik.) | 0,04 | 0,50 | 0,52 |
Osinko | 0,10 | 0,30 | 0,31 |
Osinko % | 1,49 % | 1,70 % | 1,76 % |
P/E (oik.) | 151,99 | 34,97 | 33,55 |
EV/EBITDA | 55,17 | 23,06 | 21,85 |