Seurannan aloitus - Digiliiketoiminta pääosassa
Aloitamme Alma Median seurannan. Alma Media on menestynyt voimakkaana jatkuvassa mediamarkkinan murroksessa suhteellisen hyvin ja yhtiön ydintoiminnat ovat kannattavia ja pääosin hyvissä kilpailuasemissa. Odotamme painetun median tuottojen jatkavan kutistumistaan, mutta niiden rooli yhtiön tuloksen tai arvon kannalta ei ole enää kriittinen, sillä suurin osa kasvusta ja arvosta syntyy jo digitaalisista liiketoiminnoista. Pidämme yhtiön tuloskasvunäkymiä lähivuosille hyvinä, mutta osakkeen arvostustaso on lyhyellä tähtäimellä neutraali.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut22.02.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 358,7 | 361,2 |
kasvu-% | 21,20 % | 1,53 % | 0,70 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 41,8 | 42,6 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 11,66 % | 11,80 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,34 | 0,35 |
Osinko | 0,16 | 0,22 | 0,26 |
Osinko % | 3,18 % | 1,88 % | 2,22 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 34,45 | 33,76 |
EV/EBITDA | 11,61 | 18,65 | 16,39 |