Tehostamistoimet alkavat näkyä tuloksessa
Marimekon Q2-raportti oli ennakoitua parempi. Yhtiö on ilmoittanut vuoden 2016
fokuksen olevan kannattavuuden ja kilpailukyvyn parantamisessa ja tehdyt
toimenpiteet alkavat nyt näkyä tuloksessa. Tarkistamme ennakoitua paremman
tuloksen ja nousseiden lähivuosien tulosennusteiden myötä tavoitehinnan 8,0 euroon
(aik. 7,3 euroa) ja nostamme suosituksen lisää-tasolle (aik. vähennä). Nousupotentiaali
on mielestämme rajattu, sillä pitkään kestäneestä kurssilaskusta huolimatta osakkeen
arvostus ei ole vieläkään erityisen matala, minkä lisäksi uskomme kiristyvän
kansainvälisen kilpailun pitävän liikevaihdon kasvun ja suhteelliset myyntikatteet
jatkossakin paineessa.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut12.08.2016
2015 | 16e | 17e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 95,7 | 97,6 | 99,7 |
kasvu-% | 1,59 % | 2,05 % | 2,18 % |
EBIT (oik.) | 1,5 | 4,5 | 5,2 |
EBIT-% (oik.) | 1,61 % | 4,63 % | 5,21 % |
EPS (oik.) | 0,10 | 0,40 | 0,43 |
Osinko | 0,35 | 0,35 | 0,38 |
Osinko % | 4,22 % | 2,72 % | 2,95 % |
P/E (oik.) | 83,51 | 32,59 | 29,77 |
EV/EBITDA | 11,60 | 13,56 | 11,40 |