Strategia ja peliprojektit etenevät suunnitellusti
Remedyn Q2-luvut olivat pitkälti odotustemme mukaisia ja yhtiön strategian ja peliprojektit etenevät suunnitellusti. Tämä antaa luottamusta sille, että nyt kehitteillä olevat hankkeet mahdollistavat yhtiölle seuraavan merkittävän kasvuloikan muutaman vuoden päästä. Vahvasti etenevän strategian ja uusien Control-projektien myötä näkyvyys Remedyn tulevien vuosien kasvuajureihin on taas astetta selkeämpi. Siten osakkeen arvostuksen suhteen voi entistä luottavaisemmin pelata pitkää peliä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.08.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 41,1 | 46,3 | 49,1 |
kasvu-% | 29,83 % | 12,77 % | 5,86 % |
EBIT (oik.) | 13,2 | 15,6 | 14,7 |
EBIT-% (oik.) | 32,23 % | 33,76 % | 29,90 % |
EPS (oik.) | 0,86 | 0,95 | 0,89 |
Osinko | 0,15 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 0,38 % | 1,20 % | 1,51 % |
P/E (oik.) | 45,55 | 17,46 | 18,62 |
EV/EBITDA | 31,50 | 9,07 | 8,76 |