Seuraava tasoloikka vaatii vielä kärsivällistä pelaamista
Remedy rakentaa strategiansa seuraavaa kasvuloikkaa kehitteillä olevien 5 merkittävän pelihankkeen avulla. Tämä näkyy nousevina kustannuksina vuosina 2022-2023, mutta mahdollistaa merkittävän tuloskasvun erityisesti vuosina 2025-2026 kasvavien rojaltituottojen siivittämänä. Pitkän aikavälin kasvupotentiaaliin peilattuna näemme osakkeen tuotto/riski-suhteen houkuttelevana, mutta laskeneilla ennusteillamme tämän realisoituminen ottaa aiempia odotuksiamme enemmän aikaa. Siten lyhyellä tähtäimellä osakkeen arvostuksen houkuttelevuus on heikentynyt aiempiin arvioihimme nähden.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.06.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 44,7 | 48,1 | 46,6 |
kasvu-% | 8,86 % | 7,45 % | −3,03 % |
EBIT (oik.) | 11,4 | 6,7 | 0,6 |
EBIT-% (oik.) | 25,50 % | 13,94 % | 1,36 % |
EPS (oik.) | 0,67 | 0,39 | 0,03 |
Osinko | 0,17 | 0,17 | 0,17 |
Osinko % | 0,43 % | 1,21 % | 1,21 % |
P/E (oik.) | 59,01 | 36,05 | 441,29 |
EV/EBITDA | 32,96 | 15,94 | 42,43 |