Tehostusohjelmalla uutta suuntaa hakemassa
Sanoman tavanomaisesti vakaa ja ennustettava tuloskehitys on heikentynyt etenkin kustannusinflaation ja mainonnan supistumisen seurauksena. Oppimisliiketoiminnan tuntuvan tehostusohjelman myötä odotamme segmentin kannattavuuden nousevan selvästi lähivuosina, mikä yhdessä asteittain elpyvän medialiiketoiminnan tuloksen kanssa nostaa tuloskasvun hyvälle tasolle lähivuosina. Tästä ja korkeahkosta lähivuosien osinkotuotosta muodostuva tuotto-odotus kääntää tuotto/riski-suhteen mielestämme houkuttelevaksi.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Sanoma
Sanoma on innovatiivinen ja ketterä oppimisen ja median yhtiö, jolla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Learning ja Media Finland. Learningin oppimisen tuotteet ja palvelut tavoittavat 25 miljoonaa oppilasta perus- ja toisen asteen koulutuksessa 12 Euroopan maassa. Media Finlandilla on Suomen johtava monikanavainen mediatarjooma (digitaaliset ja painetut sanomalehdet, aikakauslehdet, TV ja suoratoistopalvelut sekä radio ja audiopalvelut), jonka kautta se tavoittaa 97% suomalaisista joka viikko, mikä mahdollistaa yritysasiakkaille vaikuttavat markkinointiratkaisut. Sanoman liiketoiminnoilla on positiivinen vaikutus miljoonien ihmisten elämään joka päivä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.05.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 392,9 | 1 330,0 | 1 346,2 |
kasvu-% | 7,28 % | −4,51 % | 1,22 % |
EBIT (oik.) | 133,8 | 133,5 | 150,9 |
EBIT-% (oik.) | 9,61 % | 10,04 % | 11,21 % |
EPS (oik.) | 0,39 | 0,41 | 0,53 |
Osinko | 0,37 | 0,37 | 0,39 |
Osinko % | 5,32 % | 5,31 % | 5,60 % |
P/E (oik.) | 17,67 | 17,18 | 13,23 |
EV/EBITDA | 6,71 | 6,09 | 5,25 |