Merkittävän strategisen valinnan edessä
Remedyn Q4-raportti ei tarjonnut enää olennaista uutta viime kuukausien vilkkaan uutisvirran jälkeen. Paranevaa kehitystä lupaavat näkymät olivat myös vielä informaatioarvoltaan vähäiset, sillä päätös julkaisukumppanin valinnasta tai itsejulkaisusta Condorin ja Control 2:n osalta tulee olennaisesti vaikuttamaan Remedyn lyhyen aikavälin lukujen kehitykseen. Kyseessä on merkittävä pitkän aikavälin strateginen valinta, joka määrittää yhtiön suuntaa seuraavallakin vuosikymmenellä. Control-pelibrändin potentiaalin valossa uskomme yhtiön pyrkivän kohti itsejulkaisua molempien tai toisen hankkeen osalta, mikä tulee vaatimaan myös lisärahoitusta. Remedyn pitkän aikavälin potentiaali on hyvin kiinnostava ja nykyarvostuksella näemme tuotto/riski-suhteen puoltavan osakkeen kyydissä pysyttelemistä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.03.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 33,9 | 50,4 | 59,5 |
kasvu-% | −22,15 % | 48,57 % | 18,00 % |
EBIT (oik.) | −28,6 | −12,6 | −4,3 |
EBIT-% (oik.) | −84,37 % | −24,96 % | −7,24 % |
EPS (oik.) | −1,68 | −0,72 | −0,25 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | - | - |
EV/EBITDA | - | - | 186,62 |