Pitkän aikavälin potentiaali houkuttelee nykyhinnalla
Remedyn Q3-luvut olivat ajoituksellista tekijöistä johtuen odotuksiamme pehmeämmät, mutta kokonaisuutena raportissa ei ollut mitään yllättävää. Remedy rakentaa strategiansa seuraavaa kasvuloikkaa kehitteillä olevien 5 merkittävän pelihankkeen avulla. Tämä näkyy nousevina kustannuksina vuosina 2022-2023, mutta mahdollistaa merkittävän tuloskasvun erityisesti vuosina 2025-2026 kasvavien rojaltituottojen siivittämänä. Tähän pitkän aikavälin potentiaaliin peilattuna pidämme osakkeen nykyistä arvostusta houkuttelevana.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.10.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 44,7 | 43,3 | 44,9 |
kasvu-% | 8,86 % | −3,26 % | 3,77 % |
EBIT (oik.) | 11,4 | −1,5 | −4,7 |
EBIT-% (oik.) | 25,50 % | −3,42 % | −10,43 % |
EPS (oik.) | 0,67 | −0,17 | −0,28 |
Osinko | 0,17 | 0,17 | 0,17 |
Osinko % | 0,43 % | 0,97 % | 0,97 % |
P/E (oik.) | 59,01 | - | - |
EV/EBITDA | 32,96 | 207,38 | - |