KV-kasvun tavoittelusta lisämuuttuja lähivuosille
Raision Q3-raportti oli pitkälti odotusten mukainen. Liikevaihto oli odotetusti vertailukauden tasolla ja kannattavuus oli hieman odotuksia parempi. Raisio on alkanut pohjustamaan kaurapohjaisten lisäarvotuotteiden kaupallistamista Suomen ulkopuolella. Laajentuminen uusille kuluttajamarkkinoille voisi tukea arvonluontia pitkällä aikavälillä, mutta toisaalta alkuvaiheessa tulosvaikutus olisi negatiivinen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Raisio
Raisio on vuonna 1939 perustettu kansainvälinen elintarvikeyhtiö, joka keskittyy terveelliseen ja vastuullisesti tuotettuun kasvipohjaiseen ruokaan. Yhtiön tunnettuja brändejä ovat mm. Benecol, Elovena, Beanit ja Sunnuntai. Tuotantoa yhtiöllä on Suomessa Raisiossa, Nokialla ja Kauhavalla. Konsernin päämarkkina-alue on Eurooppa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut01.11.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 220,8 | 220,0 | 233,0 |
kasvu-% | −10,44 % | −0,36 % | 5,93 % |
EBIT (oik.) | 18,4 | 22,4 | 23,0 |
EBIT-% (oik.) | 8,31 % | 10,18 % | 9,85 % |
EPS (oik.) | 0,08 | 0,12 | 0,12 |
Osinko | 0,14 | 0,14 | 0,14 |
Osinko % | 5,62 % | 6,62 % | 6,62 % |
P/E (oik.) | 30,55 | 17,41 | 17,06 |
EV/EBITDA | 12,55 | 8,86 | 8,47 |