Poikkeusajan reagointikyky yllätti positiivisesti
Marimekon Q2-raportti oli odotuksiamme parempi sekä liikevaihdon että tuloksen osalta. Yhtiön reagointikyky ja kannattavuuden suojaaminen koronapandemian keskellä yllätti meidät positiivisesti. Nostimme kuluvan vuoden tulosennustettamme merkittävästi ja teimme lähivuosien ennusteisiin pieniä positiivisia muutoksia. Vakuuttavan Q2-raportin johdosta toistamme positiivisen suosituksemme ja nostamme tavoitehintaamme.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.08.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 114,2 | 127,0 |
kasvu-% | 12,10 % | −8,97 % | 11,26 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 11,3 | 14,5 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 9,87 % | 11,41 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 0,99 | 1,38 |
Osinko | 0,00 | 0,60 | 0,90 |
Osinko % | 4,22 % | 6,33 % | |
P/E (oik.) | 4,47 | 14,35 | 10,29 |
EV/EBITDA | 2,31 | 4,73 | 4,14 |