Osakkeen hinnoittelu vaatii selvää tuloskasvua
Fiskars pyrkii mielestämme strategiassaan oikeaan suuntaan, mutta heikentynyt kysyntä on painanut sen tuloksen takaisin koronaa edeltävälle tasolle. Uskomme tuloksen parantumiseen, mutta se on nähdäksemme myös jo hinnoiteltu osakkeeseen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut19.03.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 129,8 | 1 232,9 | 1 302,5 |
kasvu-% | −9,50 % | 9,13 % | 5,64 % |
EBIT (oik.) | 110,2 | 118,7 | 145,7 |
EBIT-% (oik.) | 9,75 % | 9,63 % | 11,19 % |
EPS (oik.) | 1,01 | 0,98 | 1,19 |
Osinko | 0,82 | 0,85 | 0,90 |
Osinko % | 4,59 % | 5,71 % | 6,05 % |
P/E (oik.) | 17,77 | 15,12 | 12,54 |
EV/EBITDA | 11,45 | 11,49 | 7,27 |