Kertoimien sulattelun jälkeen takaisin kyytiin
Q1-raportti oli erittäin vahva ja se ylitti ennusteemme heittämällä. Olemme nostaneet tulosennusteitamme ja odotamme selvää tuloskasvua lähivuosilta, vaikka toimintaympäristön epävarmuus onkin kohonnut. Arvostuskuva on parantunut selvästi kurssilaskussa ja arvostustaso on olosuhteet huomioiden neutraali. Selvästä tuloskasvusta sekä terveestä osingosta muodostuva tuotto-odotus on mielestämme kohonnut jo riittävän houkuttelevaksi.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut15.05.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 152,2 | 171,8 | 189,2 |
kasvu-% | 23,19 % | 12,87 % | 10,11 % |
EBIT (oik.) | 31,2 | 33,8 | 38,1 |
EBIT-% (oik.) | 20,53 % | 19,67 % | 20,11 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,64 | 0,73 |
Osinko | 0,72 | 0,42 | 0,48 |
Osinko % | 4,25 % | 3,67 % | 4,20 % |
P/E (oik.) | 28,21 | 17,88 | 15,70 |
EV/EBITDA | 15,33 | 10,12 | 8,94 |