Luottavaisin mielin kohti loppuvuoden tulosloikkaa
Remedyn Q3-luvut jäivät selvästi odotuksistamme, mikä johtui kuitenkin lähinnä ajoituksellisista tekijöistä, ja oli muistutus yhtiön liiketoiminnan voimakkaasta heilunnasta neljännesten välillä. Operatiivisesti Remedyn strategia ja pelihankkeet ovat edenneet suunnitellusti ja yhtiö toistikin luottamusta huokuen koko vuodelle tuloskasvua ennakoivat näkymänsä. Siten iso kuva yhtiön kasvutarinan suhteen on ennallaan ja Q4:lle ladattujen merkittävien tuloskasvuodotusten taakse löytyy myös selkeät ajurit. Ennusteillamme Remedyn kehitteillä olevat peliprojektit mahdollistavat yhtiölle seuraavan merkittävän kasvuloikan vuosille 2023-2024, jonne katsottuna osakkeen arvostus on mielestämme houkutteleva.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut15.11.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 41,1 | 43,7 | 46,8 |
kasvu-% | 29,83 % | 6,44 % | 7,02 % |
EBIT (oik.) | 13,2 | 14,5 | 14,4 |
EBIT-% (oik.) | 32,23 % | 33,23 % | 30,87 % |
EPS (oik.) | 0,86 | 0,88 | 0,88 |
Osinko | 0,16 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 0,42 % | 1,14 % | 1,42 % |
P/E (oik.) | 45,55 | 19,94 | 20,04 |
EV/EBITDA | 31,50 | 10,65 | 10,06 |