Hyvä alku vuodelle osin ajoitusten takia
Lataa raportti (PDF)Tämä raportti on vain Inderes Premium -käyttäjille.
Marimekon Q1-luvut ylittivät odotukset lähinnä tukkutoimitusten ajoitusten takia. Koko vuoden näkymät ja ennusteemme pysyivät käytännössä ennallaan.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
13,96
13
Vähennä
Lisää
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.05.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 174,1 | 180,3 | 194,0 |
kasvu-% | 4,57 % | 3,53 % | 7,62 % |
EBIT (oik.) | 32,0 | 33,2 | 36,8 |
EBIT-% (oik.) | 18,38 % | 18,42 % | 18,99 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,64 | 0,70 |
Osinko | 0,37 | 0,45 | 0,60 |
Osinko % | 2,78 % | 3,95 % | 5,27 % |
P/E (oik.) | 22,31 | 17,92 | 16,24 |
EV/EBITDA | 13,23 | 10,53 | 9,48 |
Foorumin keskustelut