Alaskirjauksia ja sopimusneuvotteluja
Kestrelin käynnistäminen puhtaalta pöydältä sekä Q4-ennakkotietojen valossa odotuksiamme korkeampi kulurakenne aiheuttivat selkeitä negatiivisia muutoksia tulosennusteisiimme. Spekuloimme tilinpäätöksen lykkäämisen julkaisusopimusneuvottelujen vuoksi liittyvän Digital Brosin taloudellisiin haasteisiin, mikä voisi mahdollistaa Remedylle Condorin/Control 2:n itsejulkaisun ja lisäinvestointien kautta myös entistä suuremman rojaltipotentiaalin. Tulevien pelien potentiaalia on edelleen hinnoiteltu reippaasti myös osakkeeseen, eikä tuotto/riski-suhde ole riittävä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut06.02.
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 43,6 | 33,9 | 67,2 |
kasvu-% | −2,54 % | −22,22 % | 98,30 % |
EBIT (oik.) | −0,6 | −28,7 | 9,9 |
EBIT-% (oik.) | −1,29 % | −84,59 % | 14,77 % |
EPS (oik.) | −0,13 | −1,71 | 0,59 |
Osinko | 0,10 | 0,10 | 0,10 |
Osinko % | 0,46 % | 0,75 % | 0,75 % |
P/E (oik.) | - | - | 22,53 |
EV/EBITDA | 126,51 | - | 10,01 |