UPM-Kymmene Oyj: UPM voitti Pentawardsin ensimmäisen Vuoden toimittaja -kategorian
(UPM, Helsinki, 30.10.2024 klo 16.15) - UPM on palkittu Vuoden toimittaja -palkinnolla Pentawards 2024 -kilpailussa. Pentawards on maailmanlaajuinen foorumi, jolla tunnustetaan pakkaussuunnittelun huippuosaamista. Palkinto korostaa UPM:n innovatiivista yhteiskehittämisen lähestymistapaa, sitoutumista kestävään kehitykseen ja omistautumista pakkausmateriaaliratkaisujen tarjoamiseen. UPM:n materiaalit auttavat brändejä saavuttamaan pakkaustavoitteensa.
[UPM team at Pentawards]
Vuoden toimittaja (Supplier of the Year) -palkinto jaettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa, ja se korostaa pakkausten valmistajien ja tavarantoimittajien keskeistä roolia suunnittelukonseptien muuntamisessa vaikuttaviksi, todellisiksi pakkauksiksi. UPM:n yhteistyö Fazerin Kaurainen Riisipiirakka -pakkauksiin (https://www.upm.com/fi/tietoa-meista/medialle/tiedotteet/2024/03/upm-specialty-papers-ja-fazer-kehittivat-kierratettavan-muovipinnoittamattoman-pakkauksen/) ja LUMENEn biopohjaiseen kosteusvoidepurkkiin ja etikettimateriaaliin (https://www.upm.com/fi/tietoa-meista/medialle/tiedotteet/2023/05/sisaista-ja-ulkoista-kauneutta--lumene-tekee-yhteistyota-upmn-ja-sabicin-kanssa-lanseeraamalla-uuden-biopohjaisen-pakkausratkaisun/) liittyen oli olennainen osa tätä tunnustusta ja osoitti, miten innovatiiviset ja kestävät materiaalit voivat tuottaa tuloksia brändeille.
Chloe Templeman, Pentawards-tuomariston toinen puheenjohtaja ja Pearlfisherin luova johtaja, sanoi: "UPM täytti kaikki Vuoden toimittaja -palkinnon kriteerit keskittymällä korkealaatuisiin tuotteisiin ja innovaatioihin, joissa kestävyys on kaiken toiminnan ytimessä. Voitto on hyvin ansaittu."
Arviointikriteerit:
Luovuus ja innovointi
Kyky tuoda innovatiivisia ratkaisuja, materiaaleja tai prosesseja pakkausteollisuuteen ja edistää luovaa ja tehokasta suunnittelua.
Laatu ja luotettavuus
Arvioidaan johdonmukaisuutta laadukkaiden ja luotettavien tuotteiden ja palveluiden toimittamisessa asiakkaille.
Asiakastyytyväisyys ja yhteistyö
Osoittaa myönteisten asiakassuhteiden ja tehokkaan viestinnän saavutukset asiakkaiden kanssa. Sisältää sen, miten hyvin toimittaja tekee yhteistyötä suunnittelijoiden ja tuotemerkkien kanssa ja pystyy mukautumaan asiakkaan vaatimuksiin.
Kestävä kehitys ja vaikutus teollisuuteen
Tutkitaan toimittajan sitoutumista ympäristöystävällisiin käytäntöihin, kestäviin materiaaleihin ja/tai ympäristövastuullisiin valmistusprosesseihin sekä teollisuuden yleisen parantamisen tukemiseen (aloitteiden, sitoumusten jne. kautta).
LUMENE-yhteistyö:
LUMENE-pakkaus ja itseliimautuva etiketti ovat peräisin uusiutuvastaUPM BioVerno™ -naftasta (https://www.upmbiofuels.com/chemicals/upm-bioverno-naphtha-for-chemicals/), jota UPM tuottaa Suomessa. SABIC, kemianteollisuuden maailmanlaajuinen johtaja, tekee naftasta sertifioitua, kierrätettävää polypropeenia, josta tuotetaan sekä kosmetiikkapakkauksia että UPM Raflatac Forest Film™ (https://www.upmraflatac.com/products-and-services/label-products/sustainable-label-materials/upm-raflatac-forest-film/) -tarramateriaalia tuotemerkintään.
Fazer-yhteistyö:
UPM Specialty Papers ja Fazer ovat kehittäneet Fazerin Kaurainen Riisipiirakka -tuotteille uuden kierrätettävän pakkausratkaisun, jossa perinteinen muovilaminoitu pakkauspaperi korvataan edistyksellisellä UPM Confidio™ (https://www.upmspecialtypapers.com/products/paper-catalogue/categories/packaging-papers/upm-confidio/) -paperilla. Tämä innovatiivinen, kuumasaumatuva paperi on helpompi kierrättää ja se säilyttää elintarviketurvallisuuden edellyttämät suojaominaisuudet.
UPM:n hiljattain julkaisema, englanninkielinen pakkausmateriaalien e-kirja (https://go.upm.com/3zu4RUS) esittelee kahdeksan innovatiivista ja kestävää pakkausteollisuuden hyödyntämää materiaalia.
Lisätietoja antaa:
Brand communications manager Nina Enroth, UPM, nina.enroth@upm.com,050364 7567
UPM, Mediasuhteet
ma-pe klo 9-16
puh. 040 588 3284
media@upm.com
UPM
Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 16 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore - Beyond fossils.www.upm.fi (https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.upm.fi/&data=02%7c01%7cmarko.erola%40upm.com%7c7acf964073174a815a9c08d7b3bc8088%7c9eab37f091c647e39c00fe8544bd272e%7c0%7c0%7c637175494492878606&sdata=Qbs/J9reVexWvXBX2NUbf2Ge3jSx49R6eX1NwFyhUK8%3D&reserved=0)
Seuraa UPM:ääX (https://twitter.com/UPMSuomi)|LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/upm-kymmene)|Facebook (https://www.facebook.com/UPMGlobal)|YouTube (https://www.youtube.com/user/upmdotcom)|Instagram (https://www.instagram.com/upmsuomi/?hl=fi)| #UPM #biofore #beyondfossils