Lyko lanseeraa tekoälyn sovelluksessaan
Tästä päivästä lähtien kaikki Lyko-sovelluksen käyttäjät voivat saada apua tekoälyassistentilta Lykon yli 72 000 tuotteen kauneudenhoitoviidakossa.
Käyttäjä aloittaa keskustelun tekoälyassistentin kanssa ja saa henkilökohtaisia suosituksia tuotteista ja rutiineista omien tarpeiden ja toiveiden perusteella. Lyko Ai esittää käyttäjälle jatkokysymyksiä kalibroidakseen tuotesuositukset, jotka generoidaan Lykon koko tuotevalikoiman, Lyko Magazinen sekä Open Ai GPT-4 -datan perusteella.
Lyko Ai on koulutettu ilmaisemaan itseään samalla tyylillä kuin Lykon pidetty asiakaspalvelu. Tekoäly voi hyödyntää sekä käyttäjän ostohistoriaa että lisätä tuotteet ostoskoriin.
“-Tämä on suurin muutos sitten yhtiön perustamisen vuonna 2008. Shampoota tarvitsevan asiakkaan on ollut vaikea valita oikea tuote yli 2000 eri shampoon valikoimasta tehdessään ostoksia verkkokaupassamme lyko.com, eikä tämä todennäköisesti johda ostoksen tekemiseen. Myymälässä asiakkaamme saavat henkilökunnalta suosituksia tarpeiden ja toiveiden perusteella, johtaen useammin ostopäätökseen.
Verkossa hakutoiminnot ovat olleet rajalliset ja kaikkien tuotteiden suodattaminen on vaikeaa. Lyko Ai tulee mullistamaan käyttäjän tavan integroitua verkkoalustaamme sekä valikoimaamme. Toivon mukaan tämä voi johtaa uusien, jännittävien tuotteiden ja tuotekategorioiden löytämiseen. Yksi vinkki on puhua Lykon tekoälyn kanssa kirjoittamisen sijaan.” kertoo Rickard Lyko, TJ ja Lykon perustaja.
Tämä on Lyko Ai:n ensimmäinen versio ja vasta alkua, sillä käyttäjät voivat antaa palautetta saamistaan tuotesuosituksista, jota me puolestaan käytämme teknologian hienosäätöön. Tulevaisuudessa tulemme jatkamaan uuden tiedon syöttämistä tekoälyohjelmalle.