Onnistumisia laajalla rintamalla
Fiskarsin Q4-raportti oli vahva ja yhtiö tekee juuri nyt sitä, mitä CMD:llään lupasi. Pitkään kasvun kanssa tuskaillut Fiskars jatkoi vakuuttavaa kasvua jokaisessa segmentissä ja jokaisella markkina-alueella, vaikka vastassa olikin erittäin vahva vertailukausi. Bruttokate parani näyttävästi kohonneista logistiikka-, raaka-aine- ja energiakustannuksista huolimatta, mutta kasvupanostukset nakersivat tuloskehitystä alemmilla riveillä. Tarkistimme lähivuosien ennusteitamme hieman ylöspäin, mutta haluamme yhtiöltä lisää näyttöjä parantuneen tuloskunnon pysyvyydestä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut06.02.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 254,3 | 1 278,9 | 1 329,9 |
kasvu-% | 12,38 % | 1,96 % | 3,99 % |
EBIT (oik.) | 154,3 | 156,8 | 167,1 |
EBIT-% (oik.) | 12,30 % | 12,26 % | 12,57 % |
EPS (oik.) | 1,20 | 1,53 | 1,59 |
Osinko | 0,76 | 0,95 | 1,05 |
Osinko % | 3,30 % | 5,72 % | 6,32 % |
P/E (oik.) | 19,10 | 10,84 | 10,44 |
EV/EBITDA | 9,34 | 6,83 | 6,10 |