Laitamme pelin ensimmäistä kertaa pauselle
Remedyn H1-raportti oli odotetun hyvä ja yhtiön tuloskasvunäkymä on vahva useiksi vuosiksi eteenpäin moniprojektimalliin nojaavan strategian siirryttyä viime vuonna kasvuvaiheeseen. Keväällä solmitun poikkeuksellisen suotuisan Epic-sopimuksen jälkeen sijoittajat ovat selvästi ymmärtäneet Remedyn pitkän aikavälin kasvupotentiaalin, mikä on näkynyt viime aikojen voimakkaana kurssirallina. Tämän seurauksena osakkeen arvostustaso on kiristynyt merkittävästi ja sitä kautta odotukset tulevien pelien menestyksen suhteen ovat nousseet selvästi. Kohonneen arvostuksen vuoksi painamme ensimmäistä kertaa osakkeen ostojen suhteen pause-nappia. Negatiivisten ajurien puuttuessa arvioimme kuitenkin Remedyn vahvan kasvutarinan kannattelevan osakkeen korkeaa arvostusta.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.08.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 31,6 | 40,8 | 45,0 |
kasvu-% | 57,08 % | 28,83 % | 10,38 % |
EBIT (oik.) | 6,5 | 12,4 | 14,9 |
EBIT-% (oik.) | 20,65 % | 30,48 % | 33,05 % |
EPS (oik.) | 0,43 | 0,82 | 0,99 |
Osinko | 0,11 | 0,20 | 0,40 |
Osinko % | 0,96 % | 1,14 % | 2,27 % |
P/E (oik.) | 26,39 | 21,48 | 17,81 |
EV/EBITDA | 16,63 | 14,06 | 11,57 |