Kärsivällisyys palkitaan vielä
Remedyn Q1-tulos oli odotuksiamme vahvempi, mutta olennaisinta oli, että yhtiön kehitteillä olevat 5 merkittävää pelihanketta etenevät suunnitellusti. Arviomme mukaan nämä projektit alkavat näkyä Remedyn tuloskasvussa voimakkaammin vasta 2024-2025, mikä vaatii sijoittajilta vielä kärsivällisyyttä. Ennusteillamme osakkeen arvostus painuu tuolloin niin matalaksi, että näemme tuotto/riski-suhteen hyvin houkuttelevana pitkää peliä pelaavalle sijoittajalle.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.05.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 44,7 | 48,1 | 62,6 |
kasvu-% | 8,86 % | 7,45 % | 30,26 % |
EBIT (oik.) | 11,4 | 6,7 | 11,1 |
EBIT-% (oik.) | 25,50 % | 13,94 % | 17,81 % |
EPS (oik.) | 0,67 | 0,39 | 0,66 |
Osinko | 0,17 | 0,17 | 0,22 |
Osinko % | 0,43 % | 1,02 % | 1,33 % |
P/E (oik.) | 59,01 | 42,75 | 25,33 |
EV/EBITDA | 32,96 | 19,92 | 7,99 |