Kannattavuus petti pahasti Q3:lla
Fiskars antoi tulosvaroituksen ja kertoi Q3:n sujuneen selvästi ennakoitua heikommin sekä laski koko vuoden ohjeistustaan. Näkymien muutos oli merkittävä ja johti 2023-24 ennusteissamme 15-20 %:n leikkauksiin. Tämän seurauksena osakkeen arvostus 2023-24 näyttää korkealta
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut12.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 248,4 | 1 142,6 | 1 267,8 |
kasvu-% | −0,47 % | −8,48 % | 10,96 % |
EBIT (oik.) | 151,0 | 105,9 | 130,9 |
EBIT-% (oik.) | 12,10 % | 9,27 % | 10,32 % |
EPS (oik.) | 1,42 | 0,86 | 1,05 |
Osinko | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Osinko % | 5,20 % | 4,81 % | 4,93 % |
P/E (oik.) | 10,82 | 19,41 | 15,78 |
EV/EBITDA | 8,08 | 11,44 | 8,00 |