Kurssinousu heikentänyt riski/tuotto-suhdetta
Fiskarsin osake on noussut syksyn aikana (+10 % kolmessa kuukaudessa) samaan aikaan kun sekä osakemarkkina että Fiskarsin kysyntätilanne ovat säilyneet heikkoina. Olemme lisänneet yritysoston ennusteisiimme, mutta laskeneet odotuksia muille liiketoiminnoille. Näemme Fiskarsin nyt varsin oikein hinnoiteltuna.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut08.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 248,4 | 1 162,7 | 1 291,7 |
kasvu-% | −0,47 % | −6,87 % | 11,09 % |
EBIT (oik.) | 151,0 | 127,9 | 150,5 |
EBIT-% (oik.) | 12,10 % | 11,00 % | 11,65 % |
EPS (oik.) | 1,42 | 1,07 | 1,24 |
Osinko | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Osinko % | 5,20 % | 4,81 % | 4,93 % |
P/E (oik.) | 10,82 | 15,56 | 13,37 |
EV/EBITDA | 8,08 | 9,95 | 7,18 |