Kasvupelissä on vielä monta tasoa pelattavana
Remedyn strategia siirtyi vuosina 2019-2020 moniprojektimallin onnistuneen ylösajon ja Control-pelin julkaisun myötä kannattavan kasvun vaiheeseen, jota yhtiö aikoo uudella 2021-2025 strategiakaudella kiihdyttää. Hallituin riskein rakennetun ja hyvin johdetun moniprojektimallin sekä vahvan taloudellisen asemansa ansiosta Remedyn edellytykset luoda menestyspelejä ovat hyvät. Lisäksi suotuisat markkinatrendit auttavat yhtiötä kasvamaan tällä vuosikymmenellä merkittävästi nykyistä suuremmaksi pelitaloksi. Vahvasti eteenpäin kulkevan kasvutarinan vuoksi pelaamme osakkeen arvostuksen suhteen pitkää peliä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut08.04.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 41,1 | 45,9 | 48,8 |
kasvu-% | 29,83 % | 11,72 % | 6,32 % |
EBIT (oik.) | 13,2 | 15,5 | 14,8 |
EBIT-% (oik.) | 32,24 % | 33,84 % | 30,29 % |
EPS (oik.) | 0,86 | 0,94 | 0,90 |
Osinko | 0,15 | 0,20 | 0,25 |
Osinko % | 0,38 % | 1,20 % | 1,51 % |
P/E (oik.) | 45,55 | 17,69 | 18,47 |
EV/EBITDA | 31,50 | 9,04 | 8,56 |