Arvonluontia digitaalisella liiketoimintaportfoliolla
Valtaosa Alma Median tulovirroista muodostuu digitaalisista liiketoiminnoista, jotka omaavat vahvan markkina-aseman ja kilpailukyvyn. Nämä tekijät huomioiden, yhtiöllä on arviomme mukaan varsin hyvät edellytykset pitkän tähtäimen arvonluontiin.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut10.06.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 308,8 | 305,7 | 309,6 |
kasvu-% | 12,12 % | −1,00 % | 1,27 % |
EBIT (oik.) | 73,4 | 67,6 | 69,1 |
EBIT-% (oik.) | 23,75 % | 22,11 % | 22,33 % |
EPS (oik.) | 0,72 | 0,59 | 0,62 |
Osinko | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Osinko % | 4,68 % | 4,13 % | 4,30 % |
P/E (oik.) | 13,08 | 18,78 | 17,86 |
EV/EBITDA | 9,47 | 12,51 | 12,02 |