Rush Factoryn ja Street Food Groupin esisopimus fuusiosta purettiin
Esisopimuksen purkaminen on Rush Factorylle selvä takaisku. Yhtiön sijoitustarina painottui enenevästi fuusioon tuloksenteon kannalta kriittisen Color Obstacle Rush -tapahtumakiertueen kuluvan vuoden peruttujen tapahtumien myötä. Kiertueen lukuisten tapahtumien peruuntuminen on herättänyt negatiivista huomioita tapahtumakonseptin ympärillä, mikä nähdäksemme heikentää edellytyksiä sen kaupallistamiseen tulevaisuudessa.
Maskun kiinteistön myynnin venyminen johti esisopimuksen purkuun
Rush Factory tiedotti perjantaina, että Street Food Groupin (SFG) kanssa sovittu esisopimus yhdistymisestä on peruttu. Sopimuksen purkamisen taustalla on fuusion edellytyksenä ollut Rush Factoryn Maskussa sijaitsevan kiinteistön myyminen, jota ei tiedotteen mukaan saada toteutettua riittävän nopeasti yhtiön kriittisen tilanteen selvittämiseksi. Uutinen ja syy sen taustalla ovat nähdäksemme selvästi negatiivisia Rush Factoryn kannalta, sillä kiinteistön pikainen myyminen on nähdäksemme realistisin tie rahoituskriisin korjaamiseksi ja fuusio SFG:n kanssa olisi antanut yhtiölle mahdollisuuden uudelle alulle.
Fuusion kariutuminen heikentää nähdäksemme Rush Factoryn osakkeen tuotto/riski-suhdetta ja sijoittajan on huomioitava osakkeeseen liittyvä korkea riski pääoman täydestä tuhoutumisesta. Ilmarinen jätti keskiviikkona konkurssihakemuksen Rush Factorysta. Ilmarisen 47 TEUR:n saatavia keskeisempi haaste on nähdäksemme yhtiön 0,53 MEUR:n erääntyneet pankkilainat. Rush Factory jatkaa aktiivisesti muita rahoitusneuvotteluja ja osake saattaa herättää kiinnostusta listautumisalustana, mutta kyseisiin teeseihin nojautuminen on nähdäksemme haastavaa.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut03.10.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 3,2 | 1,8 | 0,0 |
kasvu-% | 9,29 % | −43,20 % | −99,78 % |
EBIT (oik.) | 0,0 | −0,5 | −0,6 |
EBIT-% (oik.) | 0,04 % | −25,85 % | −16 011,57 % |
EPS (oik.) | −0,03 | −0,32 | −0,26 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | - | - |
EV/EBITDA | 13,72 | - | - |