MGI Q3-aamutulos: Liikevoitto pysyi vakaana liikevaihdon laskiessa odotetusti
Käännös: Alkuperäinen kommentti julkaistu englanniksi 30.11.2023 kello 09:57.
MGI raportoi Q3-tuloksensa tänä aamuna. Neljänneksen liikevaihto oli odotustemme ja yhtiön ohjeistuksen mukainen. Oikaistu liikevoitto (EBIT) pysyi ennallaan viime vuoteen verrattuna ja marginaali parani hieman. MGI toisti kuluvan vuoden ohjeistuksensa ja jatkaa markkinaosuutensa kasvattamista.
Liikevaihto odotuksiemme tasolla
MGI:n kolmannen vuosineljänneksen liikevaihto oli 78,3 MEUR (-11 % edellisvuodesta), mikä vastasi odotuksiamme. Liikevaihdon laskun taustalla olivat pelien myynnit ja valuuttakurssien aiheuttamat vastatuulet. Valuuttakursseista oikaistuna orgaaninen liikevaihto oli 1 prosentin kasvussa. Huomattavasti suurempi SSP-segmentti laski 11 prosenttia, kun taas pienempi DSP-segmentti laski 8 prosenttia. MGI:n pysyvyysaste säilyi 96 prosentissa, ja ohjelmistoasiakkaiden määrä kasvoi 9 prosenttia.
Liikevoitto pysyi vakaana, mutta jäi ennusteistamme
Q3:n oikaistu käyttökate ja oikaistu liikevoitto olivat vertailukauden tasolla, mutta noin 9 prosenttia ennusteidemme alapuolella. Marginaalit kuitenkin kohenivat neljänneksen aikana käynnistetyn kustannussäästöohjelman ansiosta. Neljänneksen aikana MGI:n liiketoiminnan muut tuotot kasvoivat 64 miljoonaan euroon AxesInMotionin lisäkauppahinnan vuoksi (ei-kassavaikutteinen). Tämä nosti oikaisemattomia lukuja merkittävästi ja selittää suuren eron oikaistujen ja oikaisemattomien lukujen välillä. Näin ollen raportoitu osakekohtainen tulos oli 0,25 euroa. Kertaluonteisista kuluista ja PPA-poistoista oikaistu osakekohtainen tulos oli 0,01 euroa.
MGI toisti ohjeistuksensa kuluvalle vuodelle
MGI toisti Q2-tulosten yhteydessä antamansa ohjeistuksen. MGI odottaa liikevaihdon olevan vuoden 2022 normalisoidulla 303 miljoonan euron tasolla ja oikaistun käyttökatteen olevan noin 93 miljoonaa euroa. MGI ei odota vielä lyhyellä aikavälillä todellista käännettä mainosmarkkinoilla, koska makrotaloudellinen toimintaympäristö on edelleen negatiivinen, mikä aiheuttaa epävarmuutta yhtiön asiakkaille. MGI:n mukaan yhtiö jatkoi markkinaosuuden kasvattamista ja on nyt Android- ja iOS-käyttöjärjestelmissä Yhdysvaltain ykkösasemassa 11 ja 28 prosentin markkinaosuuksilla. Markkinoinnin kokonaisbudjettien pieneneminen johti kuitenkin edelleen pienempään kysyntään mainospörsseissä. Tämä puolestaan laski mainosnäyttöjen (CPM) hintaa, mikä näkyi liikevaihdossa. Adrollin hiljattain julkaiseman raportin mukaan CPM:t laskivat Yhdysvalloissa (MGI:n tärkein markkina-alue, joka edustaa noin 66 % yhtiön liikevaihdosta) Q3’23:lla 33 prosenttia vertailukauteen nähden.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Verve
Verve (Ticker: VER) is a fast-growing, profitable, digital media company that provides AI-driven ad-software solutions. Verve matches global advertiser demand with publisher ad-supply, enhancing results through first-party data from its own content. Aligned with the mission, “Let’s make media better,” the company focuses on enabling better outcomes for brands, agencies, and publishers with responsible advertising solutions, with an emphasis on emerging media channels. Verve’s main operational presence is in North America and Europe. Its shares are listed on the Nasdaq First North Premier Growth Market in Stockholm and the Scale segment of the Frankfurt Stock Exchange. The company has three secured bonds listed on Nasdaq Stockholm and the Frankfurt Stock Exchange Open Market.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut01.09.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 324,4 | 303,9 | 321,3 |
kasvu-% | 28,66 % | −6,32 % | 5,73 % |
EBIT (oik.) | 76,6 | 74,1 | 69,4 |
EBIT-% (oik.) | 23,60 % | 24,37 % | 21,61 % |
EPS (oik.) | 0,19 | 0,18 | 0,15 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | 9,25 | 18,11 | 21,59 |
EV/EBITDA | 6,43 | 9,21 | 8,61 |