LeadDeskille uusi Enterprise-sopimus pohjoismaisen teleoperaattorin kanssa
Sopimus on kokonaisarvoltaan 0,7 MEUR ja ulottuu kolmelle vuodelle + sisältää vuoden jatko-option. Kyseinen sopimus on jo yhtiön kuudes pohjoismaisen teleoperaattorin kanssa solmittu asiakassopimus. Kyseessä on yhtiön asiakasviestinnän ohjelmisto, mutta LeadDesk ei avannut tarkemmin sopimuksen sisältöä tai mikä asiakasyritys on kyseessä. Vuosittaiseksi liikevaihdoksi jaettuna kauppa vastaa 233 tuhannen euron vuosilaskutusta, mikä vastaa noin 0,8 % vuodelle 2023 ennustamastamme liikevaihdosta. Uutinen ei aiheuta välittömiä paineita ennustemuutoksille, mutta antaa tukea yhdessä Vaasan sähkön ja Norjan maahanmuuttoviraston sopimusten kanssa varovaiselle 0,7 MEUR:n orgaanista kasvua vuodelle 2024 odottavalle ennusteellemme. Näemme yhtiön liikevaihdon kasvua jarruttavan ensi vuonna asiakkaiden tarkka kulukuri ja heikompi taloudellinen asema, minkä odotamme näkyvän osin myös lisenssipohjaisessa liikevaihdossa.
Enterprise-asiakaskentässä pientä piristymistä havaittavissa
Yhtiö kommentoi Enterprise-asiakaskentässä olevan pientä piristymistä havaittavissa verrattuna vuoden takaiseen erittäin vaikeaan tilanteeseen, mutta aktiviteetin olevan kuitenkin yhä normaalia matalammalla tasolla. Yhtiö kommentoi asiakkaiden tekevän nyt hyvin harkiten hankintoja ja haluavan ottaa käyttöön pienempiä kokonaisuuksia (esim. jättää asiantuntijaprojektit ottamatta, jos mahdollista). Tämä on mielestämme luonnollista nykyisessä tilanteessa, jossa asiakkaat laajassa rintamassa kohtaavat kustannus- ja kysyntäpaineita. Emme odota tilanteen oleellisesti muuttuvan ennen kuin yleinen taloustilanne paranee. Yhtiö on kuitenkin olosuhteiden valossa voittanut ymmärryksemme mukaan kohtuullisesti uusia suurempia asiakkaita, mutta suurin osa suuremmistakin sopimuksista jää tiedotusrajan alle.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
LeadDesk
LeadDesk on vuonna 2009 perustettu pilvipohjaisten contact center – ohjelmistojen tarjoaja suuren kontaktimäärän asiakaspalvelun ja myynnin tarpeisiin. LeadDeskin Software as a Service -mallilla toimitettavan selainpohjaisen ohjelmiston avulla myynti- ja asiakaspalveluhenkilöstö pystyy työskentelemään tehokkaasti kontaktoinnissa sekä asiakaskontaktien vastaanotossa. Yhtiöllä on toimipisteitä useassa Euroopan maassa.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut08.12.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 28,1 | 29,3 | 30,7 |
kasvu-% | 14,32 % | 4,30 % | 4,73 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | 1,0 | 1,7 |
EBIT-% (oik.) | 2,53 % | 3,42 % | 5,57 % |
EPS (oik.) | 0,00 | 0,12 | 0,18 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | 2 079,44 | 57,40 | 36,96 |
EV/EBITDA | 14,74 | 10,45 | 8,56 |