Kotipizza-ketjun myynti kasvoi 17 % huhtikuussa
Kotipizza Group tiedotti eilen, että Kotipizza-ravintoloiden yhteenlaskettu ketjumyynti kasvoi huhtikuussa 16,5 % edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 10,1 %. Vertailukelpoinen myynti perustuu 242 ravintolan myyntilukuihin, kun Kotipizza-ravintoloiden määrä huhtikuun lopussa oli 265 (vertailukausi 254). Huhtikuun yhteenlaskettu myynti kaikissa Kotipizza-ketjuun kuuluvissa ravintoloissa oli 8,33 MEUR, kun viime vuonna samaan aikaan myynti oli 7,15 MEUR. Kotipizza Groupin uusi tilikausi alkoi 1. helmikuuta ja kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta on kasvanut 18,4 % edellisvuodesta 24,2 MEUR:oon. Erittäin vahva aloitus ketjumyynnissä tietää hyvää uudelle tilikaudelle 1.2.2017-31.1.2018.
Kotipizza-ketjuun kuuluvien ravintoloiden myynnin kasvu on positiivista Kotipizza Groupin osakkeelle, sillä konserni kerää franchising-yrittäjiltä franchising-maksuja ravintoloiden myyntiin perustuen. Ketjumyynnin kasvu vaikuttaa hyvällä vivulla Kotipizza Groupin kannattavuuteen, sillä ketjumyynnin kasvu ei aiheuta lähes lainkaan lisäkustannuksia konsernille. Ketjumyynnin kasvun perusteella kasvavat franchising-maksut valuvat näin hyvällä hyötysuhteella konsernin tulokseen.
Odotimme maaliskuun ketjumyynnin kasvavan 14 % vertailukaudesta, joten luvut ylittivät hieman ennusteemme. Tarkistimme Kotipizza Groupin kuluvan tilikauden ketjumyyntiennustetta hieman ylöspäin ennakoitua parempien myyntilukujen ansiosta ja odotamme ketjumyynnin kasvavan kuluvalla tilikaudella 14 % tasolle 102,3 MEUR (aik. 101 MEUR). Konsernin liikevoittoennuste kuluvalle tilikaudelle kasvoi muutosten johdosta noin 2 % tasolle 6,8 MEUR (2016: 5,2 MEUR).
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille