Alma Media korvaa CapManin TOP3-listallamme
Nostamme TOP3-listallemme Alma Median, joka korvaa listalla CapManin. Alma Median Q2-raportti vahvisti jälleen osaltaan arviotamme, että digitaaliset liiketoiminnot ovat nousseet ratkaisevaan rooliin yhtiön tuloskehityksen kannalta. Painetun median tuottojen rooli ei ole enää tuloskasvun kannalta kriittinen, ja suurin osa yhtiön arvosta syntyy jatkossa digitaalista liiketoiminnoista.
Erityisesti itäisen Keski-Euroopan maiden talouskehitys on ollut alkuvuonna erittäin vahvaa, mikä heijastuu positiivisesti tuloskasvun ja arvon kannalta keskeiseen rekrytointiportaali-liiketoimintaan (Alma Markets). Vaikka painetun median tuottojen lasku jatkuu Suomessa voimakkaana, on Alma Media pystynyt toistaiseksi hallitsemaan murrosta odotuksiamme paremmin ja parantanut jatkuvasti markkina-asemaansa. Hyvän tuloskasvunäkymän, vahvan kassavirran ja kasvavan digitaalisten liiketoimintojen painoarvon ansiosta näemme Alma Median arvostustasossa nousuvaraa. Lisäksi osaketta tukee hermostuneessa markkinaympäristössä vahva, noin 5 %:n odotettu osinkotuotto.
CapMan ehti olla listalla reilut kolme kuukautta. Poimintamme onnistui hyvin, sillä listalla ollessaan CapManin osake nousi +15,6 % ja peittosi selvästi noin 5 %:iin jääneen Helsingin pörssin Cap-indeksin tuoton. Noston taustalla oli erityisesti osakkeen edullinen hinnoittelu, joka ei huomioinut yhtiön hyvää etenemistä sen uudessa strategiassa. Suhtaudumme CapManiin edelleen positiivisesti, sillä yhtiö on alkuvuoden aikana edistynyt selvästi kasvustrategiassaan ja olemme aiempaa luottavaisempia, että yhtiö palaa kasvuun. Arvostustaso on nykyennusteilla neutraali ja tuleva kurssinousu nojaa pitkälti strategian onnistumiseen. Yhtiön edistyminen strategiassaan yhdessä yli 6 %:n kasvavan osinkotuoton kanssa pitävät osakkeen tuotto-odotuksen edelleen kohtuullisena.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille