Fiskars: Entering a new growth stage with winning brands
Fiskars' equity story has progressed to an interesting turning point when the new strategy period focuses on growth and operational profitability, which has risen to a good level, and non-recurring costs that have weighed on earnings for long are expected to be completed. We want more evidence from the company before we are convinced that the financial objectives of the new strategy period will be met, but ambitious goals and strong performance under new leadership are encouraging signals to investors.
Login required
This content is only available for logged in users
Fiskars
Fiskars är en tillverkare av produkter för hem och hushåll. Produktportföljen är bred och består exempelvis av saxar, trädgårds- och matverktyg, samt övriga produkter för hem och trädgård. Verksamhet innehas på global nivå där produkterna säljs under diverse egna varumärken. Störst verksamhet återfinns inom den europeiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures28.12.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 1 116,2 | 1 229,1 | 1 199,4 |
tillväxt-% | 2,36 % | 10,12 % | −2,42 % |
EBIT (adj.) | 109,1 | 154,1 | 150,3 |
EBIT-% | 9,77 % | 12,54 % | 12,53 % |
EPS (adj.) | 0,97 | 1,21 | 1,45 |
Utdelning | 0,60 | 0,80 | 0,95 |
Direktavkastning | 4,01 % | 5,30 % | 6,29 % |
P/E (just.) | 15,52 | 12,48 | 10,39 |
EV/EBITDA | 7,32 | 6,48 | 5,81 |