Fiskars: Earnings on a structural growth trend
We believe, Fiskars has completed its long-term transformation into a consumer goods company and its profitability is already structurally better than its historical levels. We believe that the current strategy supports growth and profitability improvement in 2024-25, but 2023 will be weaker than 2022 in line with the guidance.
Login required
This content is only available for logged in users
Fiskars
Fiskars är en tillverkare av produkter för hem och hushåll. Produktportföljen är bred och består exempelvis av saxar, trädgårds- och matverktyg, samt övriga produkter för hem och trädgård. Verksamhet innehas på global nivå där produkterna säljs under diverse egna varumärken. Störst verksamhet återfinns inom den europeiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures14.03.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 1 248,4 | 1 187,1 | 1 260,2 |
tillväxt-% | −0,47 % | −4,91 % | 6,16 % |
EBIT (adj.) | 151,0 | 135,4 | 157,3 |
EBIT-% | 12,10 % | 11,41 % | 12,48 % |
EPS (adj.) | 1,42 | 1,20 | 1,43 |
Utdelning | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Direktavkastning | 5,20 % | 5,30 % | 5,43 % |
P/E (just.) | 10,83 | 12,59 | 10,55 |
EV/EBITDA | 8,08 | 7,44 | 6,18 |