Value creation is always in fashion
Av Rauli Juva
We believe H&M is on an improving margin trend and will get close to its 10% margin target in 2024, driving a substantial earnings growth y/y during 2023-24. We see solid growth potential for this globally strong fashion brand.
Login required
This content is only available for logged in users
H&M
148,08
165
Öka
Hennes & Mauritz är en detaljhandelskedja. Utbudet består av kläder, skor och accessoarer. Inom koncernen återfinns även varumärkena COS, Monki, Weekday, Cheap Monday samt Other Stories. Idag driver bolaget även affärsverksamhet inom heminredning under märket H&M Home. Verksamhet innehas inom samtliga globala regioner. Bolaget grundades ursprungligen 1947 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
Read more on company pageKey Estimate Figures09.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 223 553,0 | 237 615,0 | 241 000,0 |
tillväxt-% | 12,36 % | 6,29 % | 1,42 % |
EBIT (adj.) | 9 760,0 | 14 905,5 | 21 595,7 |
EBIT-% | 4,37 % | 6,27 % | 8,96 % |
EPS (adj.) | 3,74 | 6,24 | 9,45 |
Utdelning | 6,50 | 6,50 | 7,00 |
Direktavkastning | 5,79 % | 4,19 % | 4,52 % |
P/E (just.) | 30,00 | 24,82 | 16,40 |
EV/EBITDA | 7,92 | 7,98 | 7,21 |
Forum uppdateringar