Seeking a new direction with an efficiency program
Sanoma’s normally stable and predictable earnings development has weakened especially as a result of cost inflation and contraction in advertising. With a substantial efficiency improvement program in the Learning business, we expect the segment’s profitability to increase clearly in the coming years, which, together with the gradually recovering Media business result, will boost earnings growth to a good level in the coming years. We believe the expected return consisting of this and the highish dividend yield in the coming years turns the risk/reward ratio attractive.
Login required
This content is only available for logged in users
Sanoma
Sanoma är en mediekoncern. Idag publicerar koncernen ett flertal tidningar, samt drivs flera TV-kanaler och radiostationer. Utöver huvudverksamheten erbjuds onlinetjänster samt utbildningsplattformar inom arbetsområdet. Störst verksamhet innehas idag på den europeiska marknaden. Bolaget grundades ursprungligen 1889 och har sitt huvudkontor i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures02.05.
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 1 392,9 | 1 330,0 | 1 346,2 |
tillväxt-% | 7,28 % | −4,51 % | 1,22 % |
EBIT (adj.) | 133,8 | 133,5 | 150,9 |
EBIT-% | 9,61 % | 10,04 % | 11,21 % |
EPS (adj.) | 0,39 | 0,41 | 0,53 |
Utdelning | 0,37 | 0,37 | 0,39 |
Direktavkastning | 5,32 % | 5,08 % | 5,35 % |
P/E (just.) | 17,67 | 17,97 | 13,84 |
EV/EBITDA | 6,71 | 6,26 | 5,40 |